NEUROLOGIA

 

Jednostki szkoleniowo-dydaktyczne do wyboru (po 2h każda)

  1. Choroby układu mięśniowego – diagnostyka i postępowanie
  2. Funkcjonowanie dziecka z padaczką w szkole
  3. Jąkanie – problem medyczny i społeczny
  4. Mózgowe Porażenie Dziecięce
  5. Padaczka jako częsty problem neurologiczny – wprowadzenie, kryteria diagnostyczne
  6. Postępowanie nauczyciela z dzieckiem z zaburzeniami tikowymi
  7. Postępowanie z dzieckiem z padaczką oraz współpraca z dzieckiem i rodzicem/opiekunem w zakresie leczenia farmakologicznego (regularne przyjmowanie leków przeciwpadaczkowych)
  8. Urazy czaszkowo-mózgowe u dzieci – diagnostyka i postępowanie
  9. Wprowadzenie do tematyki zaburzeń mowy – przegląd zaburzeń
  10. Wprowadzenie do tematyki zaburzeń tikowych – przyczyny, rodzaje, zaburzenia współistniejące
  11. Zaburzenia mowy u dzieci – postępowanie nauczyciela

Podczas szkoleń poruszane będą następujące zagadnienia:

  • ocena diagnostyczna i zasady efektywnej terapii
  • opis objawów neurologicznych
  • przypadki kliniczne
  • metody postępowania podczas badania neurologicznego poszczególnych populacji młodych pacjentów
  • gdzie szukać pomocy?
  • zasady komunikacji z rodziną