PSYCHIATRIA

 

Jednostki szkoleniowo-dydaktyczne do wyboru (po  2h każda)

  1. Zaburzenia odżywiania u dzieci i młodzieży – anoreksja, bulimia i zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
  2. Aspekty medyczne głębszych zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego
  3. Aspekty profilaktyczno-edukacyjne głębszych zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego
  4. Całościowe Zaburzenia Rozwoju – diagnostyka i postępowanie
  5. Dziecko z Zespołem Aspergera w szkole masowej
  6. FAS – Płodowy Zespół Alkoholowy- diagnostyka i postępowanie
  7. Praca nauczyciela z uczniem z ADHD
  8. Rozwój psychiczny człowieka w kontekście zmian w układzie nerwowym
  9. Samobójstwa i ryzyko samobójcze dzieci i młodzieży
  10. Specyficzne trudności w uczeniu się – diagnostyka i postępowanie
  11. Spektrum Zaburzeń Autystycznych ASD – teoria i praktyka pedagogiczna
  12. Współpraca z MOPR w przypadku patologii społecznych w środowisku szkolnym
  13. Wykorzystywanie seksualne dzieci
  14. Zaburzenia funkcjonowania społecznego
  15. Zaburzenia lękowe – rodzaje (m.in. lęk separacyjny, zaburzenia lękowe uogólnione, zespół lęku napadowego, fobie specyficzne, zespół lęku społecznego, mutyzm wybiórczy), przyczyny i kryteria diagnostyczne
  16. Zaburzenia nastroju (depresja) – przyczyny i kryteria diagnostyczne
  17. Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne – nerwica natręctw, zaburzenia psychotyczne (np. schizofrenia) – wprowadzenie do tematu
  18. Zaburzenia zachowania – diagnostyka i postępowanie
  19. Zespól Dziecka Krzywdzonego – diagnostyka i postępowanie
  20. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ADHD – diagnostyka i postępowanie

Podczas szkoleń poruszane będą następujące zagadnienia:

  • ocena diagnostyczna i zasady efektywnej terapii
  • opis objawów psychopatologicznych
  • przypadki kliniczne
  • metody postępowania podczas badania psychiatrycznego poszczególnych populacji młodych pacjentów
  • zasady komunikacji z rodziną