PSYCHOLOGIA
Jednostki szkoleniowo-dydaktyczne do wyboru (po 2h każda)
- Arteterapia – praktyczny wymiar wspomagający budowanie relacji społecznych pomiędzy nauczycielem a uczniem nieśmiałym
- Autoagresja – problem wieku rozwojowego
- Błędy wychowawcze jako determinanty zaburzeń zachowania u dzieci
- Opracowywanie scenariuszy zajęć do prowadzenia edukacji w zakresie uzależnień dla uczniów podczas lekcji wychowawczych
- Praca z uczniem zdolnym
- Rola nauczyciela w rozwiązywaniu konfliktów wśród uczniów
- Strategia edukacji zdrowotnej w szkole – nowe rozwiązania
- Strategia współpracy z Rodzicami w zakresie edukacji zdrowotnej i rozwiązywania problemów wychowawczych
- Uzależnienia od substancji psychoaktywnych (alkohol, narkotyki, dopalacze) – konsekwencje zdrowotne oraz umiejętność rozpoznawania zachowań uczniów mogących wskazywać na uzależnienie
- W jaki sposób rozmawiać z uczniem stosującym przemoc i uczniem doznającym przemocy? – pomoc ofiarom agresji i przemocy w szkole
- Wprowadzenie do tematu przemocy i agresji – występowanie, przyczyny, rodzaje, zapobieganie
- Wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych – koniecznością dla utrzymania prawidłowego stanu zdrowia psychicznego i społecznego w klasie oraz szkole