Zaburzenia lękowe – rodzaje (m.in. lęk separacyjny, zaburzenia lękowe uogólnione, zespół lęku napadowego, fobie specyficzne, zespół lęku społecznego, mutyzm wybiórczy), przyczyny i kryteria diagnostyczne

 

Merytoryczna struktura programowa modułu

  1. Zaburzenia lękowe- przyczyny i rozpoznanie
  2. Objawy zaburzeń lękowych
  3. Różnicowanie zaburzeń lękowych u dzieci
  4. Lęk przed separacją w dzieciństwie- objawy
  5. Zaburzenia lękowe w postaci fobii – diagnostyka
  6. Agorafobia
  7. Lęki związane specyficznie z fazami rozwojowymi
  8. Fobie szkolne
  9. Fobia społeczna
  10. Mutyzm wybiórczy
  11. Uogólnione zaburzenia lękowe
  12. Zaburzenia lękowe z napadami lęku
  13. Reakcja na ciężki stres i zaburzenia adaptacyjne
  14. Zaburzenia obsesyjno- kompulsyjne
  15. Gdzie szukać pomocy?
  16. Postępowanie nauczyciela w przypadku pracy z dzieckiem z zaburzeniami lękowymi

 

Informacje uzupełniające:

Powyższe zagadnienia stanowią oś merytoryczną szkoleń. W zależności od zindywidualizowanych oczekiwań, następuje dostosowanie  ich zakresu/szczegółowości do potrzeb Uczestnika Programu oraz zdefiniowanych przez niego ram czasowych realizacji szkolenia (min. 2h).

 

Organizator Programu zawsze stara się, aby podczas każdego szkolenia w obszarze tematyki modułu, poruszane były następujące problemy:

  • ocena diagnostyczna i zasady efektywnej terapii
  • opis objawów w przebiegu chorób i zaburzeń rozwojowych
  • przypadki kliniczne
  • metody postępowania podczas badania pediatrycznego poszczególnych populacji młodych pacjentów
  • organizacja pomocy medycznej
  • zasady komunikacji z rodziną

 

Jeżeli są Państwo zainteresowani powyższym szkoleniem prosimy o kontakt z Centralnym Ośrodkiem Koordynującym:

Telefonicznie
Mailowo
tel.: +48 53 33 35 774
tel.: + 48 91 88 66 190